fbpx
Beauty portrait of a sports woman surrounded by various healthy food lying on the floor. Healthy eating and sports lifestyle concept

Treenides ei tohi hambaid unarusse jätta

Spordilembesed inimesed toituvad sageli väga läbimõeldult, kuid paradoksaalsel kombel võib nende toitumisrežiim mõjuda hammastele kahjulikult: sagedasemad einekorrad, nagu sportlastele on ette nähtud, ning energiabatoonide, toidulisandite ja spordijookide tarbimine kiirendavad kaariese ja hambaaukude teket. Kuid on paar magusainet – ksülitool ja erütritool –, mis hoopis hoiavad hambad terved ja ka kaalu kontrolli all.

Treenides mõtleme lihastele ja liigestele, aga kindlasti mitte hammastele. Teame, et organism on üks tervik, kuid kipume seda unustama. Eeldame, et korrapärane hooldus hoiab hambad korras ning sellest piisabki. Kuna tippvormi ei jõua katkiste hammastega, on sportlastele suuhügieen äärmiselt oluline. Näiteks hambapõletikuga tuleb trennist mõneks ajaks loobuda.

Pikemat aega ravimata olnud hambad kahjustavad maksa, neere ja südant ehk kui hambad unarusse jätta, võib see põhjustada terviseprobleeme ja teha lõpu intensiivsele treenimisele. Heas korras hambad on kõigile olulised, sest krõmpsuva porgandi või vintske liha hammustamises on oma võlu. Seetõttu peaks hammaste tervis korda minema neilegi, kes saavutusspordiga ei tegele ning peavad trenni harrastuseks.

Kuidas süsivesikud – ksülitool ja erütritool toimivad?

Meie suuõõnes elavad bakterid ei suuda neid süsivesikuid lagundada nii nagu kristalset valget suhkrut. Seepärast ei järgne pärast ksülitooli söömist hambapinda nõrgestavat happerünnakut, kaariest tekitavad bakterid jäävad energiapuudusesse ega paljune enam.

Neist tuntum, ksülitool, mida nätsupakkidelgi suures kirjas välja tuuakse, on aastakümneid uurinud meie põhjanaabrid Turu Ülikoolis. Soomlaste uurimistöödest selgub, et ksülitool on üks vähestest hambakaariest mittetekitavatest magusainetest. Kui kasutada ksülitooli regulaarselt 5–14 grammi päevas, väheneb suus hambaauke tekitavate mikroobide hulk. Hambaaugu tekkerisk alaneb korrapärasel tarvitamisel isegi kuni 80%! Erütritool, küll harvem kaubanduses leitav, väidetakse olevat veelgi efektiivsem.

Kuidas ksülitooli ja erütritooli manustada?

Ksülitoolisisaldus varieerub toodetes olulisel määral: efektiivseks peetakse tooteid, milles on ksülitooli enam kui 70% toote kaalust. Suurem ksülitooli-/ erütritoolisisaldus muudab lisaks ka omandatavate grammide arvutamise lihtsamaks. Kui toidukordade või vahepalade vaheline aeg ei ole piisavalt pikk, et suu mikrofloora jõuaks taastuda, on kasulik võtta frenzy pastille. Kui süüa iga eine või joogipausi järel paar pastilli, võib olla kindel, et hambad on tugevad ja terved ning nii see ka jääb.

Uskuge, need väikesed abimehed toimivad!

Tutvu tootevalikuga:

https://frenzy.ee/Toode/frenzy-ksulitoolipastillid-hammaste-kaitseks-700g/

… Mis vahe on hambaarstil ja aeroobikatreeneril? Hambaarst lubab sul piinamist istudes taluda.

Jaga postitust:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
Share on skype
Share on whatsapp
Share on facebook

Erütritool hambaaukude ennetuses

Hedy Lehtmets, epidemioloog Ksülitool ehk kasesuhkur ei vaja tänapäeval enam suuremat tutvustamist. Ksülitooli on kasutatud aastakümneid hambaaukude ennetuseks ning seetõttu on see paljude pastillide ja

Treenides ei tohi hambaid unarusse jätta

Spordilembesed inimesed toituvad sageli väga läbimõeldult, kuid paradoksaalsel kombel võib nende toitumisrežiim mõjuda hammastele kahjulikult: sagedasemad einekorrad, nagu sportlastele on ette nähtud, ning energiabatoonide, toidulisandite

Ksülitool, kahjulik või mitte?

Aegajalt uuritakse minult, kas ksülitool võib olla kahjulik?Ksülitool on loodusliku päritoluga aine, mis on tervislikum kui paljud teised suhkrud. Mõõdukates kogustes on see igapäevaselt vajalik